Dinos a primeira lectura que o pobo dirixíase ao Señor e
dicíalle que non pasara de largo; é dicir, que non fose insensible ao que lle
estaba ocorrendo; que non fose un Deus ausente e sádico diante das dificultades
que estaban a experimentar. E é verdade. Nós, cando as cousas nos van ben,
facemos o posible para que Deus non nos complique a vida... e a mellor forma de
facelo é prescindir del, como se non existira. Así, a vida vaise convertendo
nun dicir que cremos en Deus á vez que día a día imos vivindo como se El non
fose, non existira, non estivera. Pero cando as cousas se torcen, entón si que
todo tempo é pouco para pedir, prometer e comprometernos a facer mesmo o
imposible. Que pouco entendemos, e que lonxe estamos do Deus cristián! Pero
como na nosa relación con Deus nunca é tarde, podemos reconverter as palabras do
libro da Xénese, e en vez de pedir que non pase de largo, comprometernos a
abrirlle a porta da nosa casa e do noso corazón, para facerlle un sitio onde
poida quedar. Porque non é que El pase de largo, senón que somos nós os que lle
temos pechado a porta e vivido de costas a El, como se non existise. Comecemos
desde xa a prepararlle ese lugar para que se senta acollido.
* Porque todos
podemos hospedarnos na súa tenda. E podemos facelo porque as dificultades non
as pon El senón nós cando mentimos, enganamos, somos violentos, queremos ser
máis ca ninguén, convertemos o noso actuar en comportamento altivo, soberbio
como se fósemos máis e superiores aos demais. Entón, non é El que pecha a porta
de súa tenda, somos nós os que queremos que pase de largo pechándolle a porta.
El vén para hospedarse, pero nós non acabamos de fiarnos e deixalo pasar.
* Os que si o
deixaron pasar foron aqueles que tomaron en serio a súa mensaxe: os santos. A
súa acollida dos demais, converteuse en hospitalidade evanxélica e evanxelizadora
para todos nós, por iso merecen ser recoñecidos como auténticos e verdadeiros
testemuños de fe e seguimento de Xesús. Sen separar o que facían do que crían;
a súa fe da súa vida. Todo era un, e eles conseguiran convertelas en auténtico
servizo, especialmente un servizo aos pobres e excluídos. Marta e María
separaran unha cousa da outra. Cada unha foi ao seu, sen pensar que xuntos se
enriquecían mutuamente. Porén, os santos uniron estas dúas facetas – presenza
activa no mundo e fondura orante-, invítannos a nós a facer o mesmo, sen
escisións e sen rupturas. Alí onde esteamos, debemos de esforzarnos por facer
ben as cousas, e convertelas no mellor ofrecemento de acollida, hospitalidade e
oración.
No hay comentarios:
Publicar un comentario