A Santísima Trindade é un misterio que non podemos coñecer se non se nos revela, e aínda revelado, non podemos explicar nin comprender plenamente.
Segundo as Escrituras, o específico deste misterio é a
“pluralidade de persoas e a unicidade de natureza“. Este misterio está
integrado por Deus, Pai increado; por Deus, Fillo eternamente procreado, e por
Deus Espírito Santo, cordialidade divina, que vincula indivisiblemente ás tres
divinas persoas.
Isto é o punto de referencia para estruturar a convivencia
dos humanos na vida social.
A lotaría do 22 de decembro trouxo a sorte a unhas poucas
familias economicamente afortunadas, pero coa encarnación do Fillo de Deus, a
sorte sorriu a toda a familia humana. Deus, que é familia trinitaria, valora
moito as nosas familias e cóidaas coa súa providencia.
Nós lamentamos que Xesús tivese que nacer nun presebe. Isto
indica a mala acollida que atopou o Salvador ao entrar no noso mundo. Con todo,
podemos dicir que naceu nunha familia, e isto foi unha gran sorte para o Neno
Deus, porque os mellores berces son os corazóns dos pais. Neste caso, ningún
berce mellor que o corazón de María e de San Xosé. Á familia de Nazaret
chamámola a Sagrada Familia, porque reflicte a familia Trinitaria.
Tamén as nosas familias teñen algo de sagrado, xa que “onde
dous ou tres reúnense no meu nome, alí estou eu no medio deles“, di o Señor. As
familias cristiás son como un sacramental da Familia Trinitaria, porque nelas
hai pluralidade de membros, e o amor úneos a todos baixo o mesmo teito.
Lamentablemente, hoxe ponse en cuestión a institución
familiar. Nos nosos días, a familia vese sacudida por múltiples conflitos que
deterioran a súa identidade e os seus valores.
A institución familiar é a realidade mais importante e máis
influente da sociedade. O mundo será o que sexan as familias. Elas son o
primeiro patrimonio da humanidade. “O futuro da humanidade pasa a través
da familia”, di o Papa emérito, Benedito XVI. Por iso, axudar á familia, é un
dos mellores servizos que podemos presentar ao ben común. Empecemos pola base,
porque así, como a fertilidade das raíces condiciona o crecemento, a floración
e o froito da árbore, tamén a fertilidade da vida cristiá dos maiores
condiciona a floración conductual das futuras xeracións. Deixémonos de
denunciar o materialismo dos nosos mozos e o seu absentismo dos actos de culto,
porque como dixo un soado pedagogo dos nosos tempos, “Aos pais do mañá hai que
educalos 20 anos antes de nacer; antes de ser pais, para que a súa futura
paternidade sexa xeradora de auténticas familias cristiás”. Como sempre, á sega
precede a sementeira. A historia repítese: os froitos en sazón dos tempos
presentes, son as espigas do gran dos nosos avós.
Esteamos seguros de que as nosas sementeiras deben ser
presaxio de ubérrimas colleitas nun futuro próximo.
Hoxe que se pon en cuestión a institución familiar, a Igrexa
convídanos a mirar á Familia de Nazaret, para valorar a súa exemplaridade e
imitala.
O futuro das familias do mañá está nas nosas mans e,
consecuentemente, tamén o está a sociedade do porvir.
Indalecio Gómez
Cóengo da Catedral