lunes, 4 de agosto de 2014

VIAXE A TERRA SANTA

Acabo de realizar unha viaxe á Terra de Xesús, unha terra especial, tanto polo que significa, como polo que foi ao longo da historia, e polo que é na actualidade. Terra de  eternos conflitos, terra que a pesares de ser pobre, con grandes partes de deserto é querida e buscada por todos. 
Sorprendeume que cando regresei daquela terra todos me preguntaban pola guerra entre Israel e Hamas, e polos perigos que alí tiveramos, quizais por unha visión distorsionada da realidade. É verdade que Israel e Hamas estaban en guerra, poro iso era na zona de Gaza, que está entre Israel e Exipto fora da zona de Terra Santa, e polo tanto nos non tivemos perigo, nin sentimos en ningún momento presión algunha.
Monte Tabor
Aquela terra ten unha maxia especial, é a Terra das relixións monoteístas, é dicir, do xudaísmo, dos cristiáns e dos musulmáns. Alí percibes a presenza de cristiáns, que son minoría, dos musulmáns, e naturalmente, agora en maioría.. dos xudeus. Observas como o venres é o Día dos musulmáns, cando teñen as súas celebración relixiosas, que por suposto non traballan, e están cerrados os seus comercios, para os demais é un dia normal. O sábado, ou “Shabat”, é o día dos xudeus, non traballan, non hai comercio, non funcionan os autobuses, todo está absolutamente paralizado, excepto, naturalmente os comercios do árabes e dos cristiáns. E o domingo é o día dos cristiáns, nótase menos, por son menos, pero da gusto oír as campás de Xerusalén, que soan como un ningún lado do mundo. Cando dicimos que é a terra de Xesús, é dicir que por alí camiñou Xesús. Chámanlle o quinto evanxeo, porque nos mostra a realidade do Evanxeo, cos seus lugares e a súa discreción, as palabras subía, baixaba, estaba na ribeira do Lago, fanse realidade e o Evanxeo toma vida. Saímos de Tel Aviv para ir a Hoppe, ao Monte Carmelo, e chegar a Tiberiades. Cruzamos o Lago en barco, nunha mañá espléndida, para desembarcar en Cafarnaúm, aquela vila que foi o centro da predicación do Señor nos primeiros tempos en Galilea, e onde chamou a varios dos seus discípulos. Vimos as ruínas da casa de Pedro, a Sinagoga onde Xesús predicou, para logo pasar por Tabga, onde o Señor lle dou o primado a Pedro. Dalí subimos ao Monte das Benaventuranzas, onde Xesús pronunciou o Sermón do Monte. Fomos a Nazaret para ver e celebrar a Eucaristía na magnifica basílica no fogar de Nazaret, onde puidemos contemplar o lugar onde se edificou unha pequena capela, por parte dos bizantinos nos primeiros séculos, sobre a casa de S. Xosé e a Virxe María, para logo ir a Caná onde o Señor fixo o seu primeiro milagre.
Subimos ao Monte Tabor onde celebramos a Eucaristía, e puidemos comtemplar o lugar onde o Señor se Transfigurou para alimentar a esperanza, despois de anunciarlles a Paixón.
Dalí fomos a Xordania. Visitando Amán, e logo o Monte Nevo, desde onde Moisés divisou a Terra de Promisión, para logo ir a Petra, a famosa cidade navatea.
Entramos outra vez en Israel polo porto de Acaba, para ver o mar Rojo, e ir cara o Mar Morto, visitando Qumrán, onde se encontraron os famosos manuscritos de Qumrán. Dalí subimos a Xerusalém, onde votamos tres días intensos, pisando o Monte das Oliveiras, visitando a basílica do Pater Noster, o lugar da Ascensión do Señor, para viaxar cara a cidade, parándonos e celebrando a Eucaristía na igrexa do Dominus Flevit, é dicir onde o Domingo de Ramos, o Señor chorou sobre Xerusalén, logo fomos á Horta das Oliveiras, para visitar a Igrexa da Agonia.
Estivemos dun xeito especial no Calvario, no Santo Sepulcro, onde celebramos a Eucaristía, no Cenáculo, fixemos a Viacrucis pola rúa da Amargura, desde o Palacio de Pilatos ata o Calvario.

En fin, sería largo de contar, e poder explicar as conclusións desta terceira viaxe que fixen a Terra Santa, e as cousas que máis me chamaron a atención.
Manuel Castroagudín

25 ANOS DA JMJ DE SANTIAGO DE COMPOSTELA

A mediados deste mes fai 25 anos que se celebrou aquel acontecemento extraordinario en Santiago, cal foi a “XORNADA MUNDIAL DA XUVENTUDE”, que marcou un fito nas xornadas da xuventude e que deixou unha fonda pegada na vida da Igrexa no século XX.
Agora miles de xoves de toda España peregrinan a Santiago para revivir aquel acontecemento. A mais dun millar de mozos de Madrid fan o camiño de Santiago para revivir aquel extraordinario evento.
Xoan Paulo II no Monte do Gozo
Di o cardeal arcebispo de Madrid, D. Antonio María Rouco Varela, que naquel momento era arcebispo de Santiago, que o Camiño de Santiago é “meditar nun ti a ti con Aquel que é o Señor da Vida. Agora mesmo, miles de xoves de toda España viven ese ti a ti entre madrugóns, lesións, oración e camiñatas ao sol, rumbo á tumba do Apóstolo Santiago, á que chegarán o vindeiro mércores, 6 de agosto, para celebrar o 25 aniversario da IV Xornada Mundial da Xuventude en Santiago de Compostela, no agosto do 1989.
Son as seis e media da mañá e o camiño aínda esta escuro. Os peregrinos votan a andar e ven como, pouco a pouco, e ceo negro vai deixando paso o azul claro da mañá. “Somos testemuñas do amañecer”, escriben no seu diario de viaxe. Pero son moito máis que iso. Son, como di o lema da peregrinación dos cerca dos mil xoves madrileños que, desde o pasado sábado, camiñan a Santiago, “apóstolo valentes do Señor” que dan testemuña de fe, como fai 25 anos o fixeron máis de 400.000 xoves congregados en torno á Xornada Mundial da Xuventude en Santiago.
Nunha especie de relevo xeneracional, refán o camiño que abriu a mocidade do 89, que, en palabras do entón arcebispo de Santiago e agora de Madrid, cardeal Antonio María Rouco Varela, demostrou que había xoves movidos na súa vida persoal “pola fe en Cristo e non so por unha fe tímida que se oculta”.

Na primeira etapa do camiño, a que vai de Navia a Ribadeo, unha veciña do pobo os mira sorprendida –“que fan estes xoves andando por Asturias tan cedo”- A resposta chega dun mozo peregrino: “rezamos, e ímoslle dar grazas ao Apóstolo Santiago por habernos traído a fe”. Efectivamente a estes peregrinos non lles vai o de ocultarse. Na cabeceira da marcha, xunto a eles, camiña o cardeal Rouco Varela, xa un veterano no camiño do Apóstolo. Os anima a aproveitar cada quilómetro recorrido para encontrarse con Cristo e descubrir o plan de Deus nas súas vidas. E é que, como dicía o arcebispo de Santiago, monseñor Julián Barrio, na súa mensaxe para o Ano Santo 2004, “o Camiño de Santiago é tamén unha peregrinación interior, É A METÁFORA DA VIDA DO HOME E DA IGREXA”. E as estatísticas confirman que esa busca espiritual é o que move a case o 90% dos que recollen a compostelán ao chegar a Santiago. “púxose de releve o que significa o sepulcro do Apóstolo como punto de atracción das almas”, explica Rouco Varela. Quizais os peregrinos- algún tan so de 13 anos- non saiban de estatísticas nin de viaxes interiores, pero si están a experimentar, como reflexa o sacerdote Luis José Tamayo no Diario do Peregrino da Delegación de Madrid, a alegría de ser Igrexa en marcha; “O espírito de alegría e fortaleza acompañounos en todo momento. ¿Qué vitalidade! Son xoves que camiñan cantando, charlando, rezando… Apenas se escoitan queixas e o cansazo foi un motivo para superarnos”.