Na cultura xudía, a invitación a comer era sinal de acollida
e confianza. Cando un estranxeiro chegaba, o primeiro que se lle ofrecía era o
pan e o sal como mostra de que era acollido coma un deles. Este xesto tan
expresivo e importante naquela cultura, tamén o foi na nosa durante moito
tempo. Porén, agora, estamos a ver a desconfianza, o individualismo, a ruptura
do sentido social e comunitario como froitos do que o capitalismo (a base de
insistir no ter e posuír fronte ao ser e compartir, e de considerarnos efectos
colaterais para conseguir os seus obxectivos, pero non persoas posuidoras da
mesma dignidade) ten conseguido que creamos. E estes perniciosos efectos do
capitalismo están xa tan metidos no noso subconsciente que falar de compartir,
posuír, e mesmo dar vén sendo, para moitos, case coma un pecado que hai que
evitar. As consecuencias de todo isto estámolas a ver. Non fai falla ter unha
vista moi boa para darnos conta de que persoas que ata hai ben pouco nada
botaban en falta, hoxe non teñen moitas veces que levar á boca. Que os avós,
aos que non se lles facía moito caso, son agora, por mor da súa pensión, os que
dan o que teñen a fillos e netos de xeito agradecido...mesmo sabendo que se a
situación fose outra, volverían ser os primeiros esquecidos. A invitación da
lectura de Isaías a compartir o pan é valor que se fai hoxe realidade desde a
fidelidade aos valores que o Deus cristián vén invitando a poñer en práctica ao
longo dos tempos, en situacións sociais e económicas diversas. Porque ese Deus
amor e misericordia, unha e outra vez, ten insistido e tennos invitado a abrir
a man sen medo non para crear violencia, senón para achegar persoas e corazón,
e ofrecer ata saciar os favores do amor. Só un Deus que é amor pode ter uns
seguidores que saben facer desa palabra vida e solidariedade. Un amor
impregnado de xustiza e que non se conforma co discurso retórico dos que
mandan, senón que busca a fraternidade en quen o necesita. Por iso nunca, coma
o profeta, cansaremos de dicir: “vinde e comede”. Sen excluír, e sempre
agarimando.
E se de
verdade tomamos esta palabra en serio e nos esforzamos por traducila á nosa
vida en forma de accións e
comportamentos, este amor vai asentándose sobre uns cimentos tan fortes que,
por moi forte que sexa o trebón, non os vai derrubar. Como senón entender o
esforzo de tantas persoas que arriscan vidas e poñen tempo e ledicia para
entregarse aos demais, sen esperar nada material como recompensa?. A resposta
atopámola nas palabras que Paulo lle escribía aos romanos: “o amor de Cristo”.
Nesta seguridade nada nos vai apartar dese corazón solidario e sempre disposto
a expresar a tenrura de Deus cos irmáns. Un amor farturento que non se deixa
vencer pola desesperanza; un amor que non xulga nin condena, senón que busca
tender mans en proxectos comúns e que benefician a todos; un amor sempre
disposto a non conformarse co sometemento e a submisión, senón que busca a
liberación das situacións sociais para que as persoas poidamos ser real e
autenticamente libres. Nunha palabra, un amor que non se esgota nin nun
contacto físico nin tampouco na elocuencia dun discurso ben construído, senón
que se expresa e mostra na coherencia dunha vida e na capacidade de mirar aos
ollos, sen a mala conciencia de estar xogando coas vidas e a dignidade de quen
non o deixan ser protagonista da súa propia vida. E ese amor só provén dunha
fonte: o manancial que nos ofrece Xesús.
Desde hai
dous mil anos, nós coidamos que toda esta riqueza que nos ofrece o amor de
Xesús vaise mostrando na vida da Igrexa a través das súas comunidades, das
accións e compromisos dos que nos chamamos crentes. Unha Igrexa que sempre é
sinal de contradición, pois diante de moitas iniciativas e proxectos realizados
dese amor, aparecen tamén as antíteses producidas polo pecado dos que mesmo se
chaman e consideran seguidores do Deus amor, o que fai que a imaxe que deamos
como Igrexa sexa todo o contrario á do Evanxeo. Non estaría de máis que nos
preguntaramos cal está sendo a nosa actitude, e como imos respondendo, como
Igrexa que conformamos, á tarefa de sermos construtores do Reino de Deus alí
onde estamos. O “comeron ata fartar” do que nos fala o Evanxeo é tamén para nós
unha chamada a que nestes tempos difíciles non deixemos de lado a preocupación
polos demais; a que non esquezamos que a
fe cristiá non é unha fe que se reza, senón un seguimento que se vive coas
nosas actitudes e as nosas accións. Unhas actitudes que han verse desde os
nosos comportamentos. Ser alimento para os outros é ser pan compartido e
repartido. Pan físico e material; pero tamén pan de ter a capacidade de
escoitar a quen o necesite ou de acompañar a quen nolo pida. E non esquezamos
que neste momento non só hai escaseza de pan de trigo..., hai outras moitas
escasezas que nós podemos axudar a fartar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario