Un ser é perfecto se posúe todas as calidades esixidas pola súa natureza.
As
facultades específicas da persoa humana son a intelixencia e a vontade. Cantos
máis coñecementos posúe o seu entendemento, máis rica é a súa intelixencia, e
canto máis correcto é o seu comportamento, máis rica é a súa conduta. Nisto
consiste a perfección humana, segundo Aristóteles. Se, ademais, vive en plena
comuñón con Deus, a nivel de criterios, de sentimentos e de comportamentos, a
súa perfección alcanza un alto nivel cristián, ao dicir de San Tomé.
Deus quere
a nosa perfección, porque El mesmo é perfecto, e o home está chamado a ser a
súa imaxe. A chamada positiva do home á perfección non se funda na natureza
humana. Sería unha perfección meramente terreal: ollo por ollo e dente por
dente. A perfección cristiá ten como referencia o ser de Deus e o seu xeito de
actuar. El é bo cos bos, e é misericordioso cos pecadores. Que un pai dea a
vida por un fillo, compréndese, pero que a dea por un inimigo, iso é cousa de
Deus. É unha graza que o Señor, concede ao crente. Hai aquí un salto
cualitativo entre o comportamento humano e o comportamento cristián. A
perfección cristiá é un crecer até a forma do proceder de Xesús, que deu a vida
polos xustos e polos pecadores; polos seus amigos e polos seus perseguidores.
A teoloxía
espiritual distingue tres niveis no curso da perfección cristiá:
a) Cumprir
o prescrito polo Señor: a súa lei, os seus mandamentos. É unha perfección
humana.
b) Imitar a
Xesucristo, tal cal se nos mostra no Evanxeo. É a encarnación do Pai no proceder
de Xesucristo.
c) Acoller
os desexos do Señor, aceptando a invitación a seguilo na vida consagrada, é
superar a obrigatoriedade pola xenerosidade.
Todo isto
constitúe os niveis da perfección cristiá. Pero aínda cabe distinguir outra
gradación que enriquece a espiritualidade. O dito até aquí, refírese
preferentemente ao por que se cumpre a vontade de Deus. Agora
trátase de perfeccionar o modo de facer o que se fai. A este nivel, o primeiro
grao consiste en observar a lei porque así o ordenou o Señor. O segundo grao
consiste en imitar a Xesús, para parecernos a El, que nos di “Aprendede de min,
que son manso e humilde”. E o terceiro nivel consiste em seguir a súa chamada
para compracelo, colaborando con El, na construción do Reino.
Certo que
este labor supera as nosas posibilidades, pero o Señor, que nos convida a
seguirlle, tamén se compromete a acompañarnos, e co seu compromiso, tamén o
noso compromiso é realizable.
A
perfección cristiá non é unha utopía: é un labor, ao cal todos estamos
chamados.
Adiante!
Pois nunca é tarde.
Indalecio
Gómez, cóengo da Catedral
No hay comentarios:
Publicar un comentario