Contra o que a primeira vista puidera parecer, mandar,
dirixir, organizar aos demais non é nada fácil. E non o é porque mandar non é
impoñer, someter, berrar ou torturar. Iso sábeno facer moitos; pero en absoluto
se identifica coas dotes e actitudes de mando das que nos fala Isaías na
primeira lectura. Quen actúa así nunca está tranquilo, pois sabe que aqueles
sobre os que exerce o mando están á espreita para poder botalo fóra. Isto é o
que lle pasa a moitos dos dirixentes dos países, democráticos ou non. Porén,
mandar é buscar canles de escoita, diálogo, respecto cos demais; valorando o
que se fai ben, alentando... e corrixindo, sen necesidade de infravalorar ou
facer de menos aos demais naquilo que non se fai como se debera. Podemos dicir
que mandar é unha arte para a que non todas as persoas están preparadas. Por
iso o profeta Isaías denuncia a aqueles que no nome do autoritarismo impoñen e
esmagan aos que terían que servir, sexa no ámbito que sexa: relixioso,
político, económico, social... porque ninguén debe arrogarse a capacidade de
decidir sobre as vidas e a liberdade dos demais
nunca. Nin no nome de Deus nin no nome dos homes. Que lonxe están as
nosas practicas desta proposta que nos fai Deus tamén a cada un de nós para que
alí onde esteamos, sen necesidade de ser “grandes dirixentes” saibamos exercer
o mandato como servizo e colaboración!. Só así poderemos acadar a chave que El
nos ofrece, abrir a porta e entrar sen medo a ser nin represaliados nin
sometidos, porque se Deus é liberdade, tamén temos que favorecer esa liberdade
cos que temos ao noso redor.
Paulo volve dar
mostra de esperanza diante do aparente fracaso co que vemos as persoas na
realidade. En Cristo e con Cristo, guía e mestre, somos chamados a avanzar sen
deixarnos levar nin da tristura nin da sensación de ser perdedores. Un cristián
que loita e busca facer do evanxeo un estilo de vida ten sempre a Xesús como
referencia, como guía, como meta. Como podemos logo falar de fracaso,
desesperanza ou frustración?. É verdade que ninguén nos vai quitar a nosa
limitación, a capacidade de equivocarnos, de sentir dor ou sufrimento, pero
tampouco ninguén nos poderá ofrecer, nesas situacións, o que El nos pode
ofrecer: a chave da súa comprensión e do seu acompañamento. E unha vez quitada
a pechadura, a porta ábrese para que pasemos, non para recuar cheos de medo e
angustia. Paulo, que o vivira e entendera, trataba de explicárllelo aos
romanos. Pasaron anos, e moitos, hoxe tentan mesmo que nós non o entendamos.
De novo as chaves
volven saír no evanxeo. Xesús, como sinal de servizo delegado, entrégallas a
Pedro. Non para que el faga delas pequenos cotos pechados onde só poden entrar
os elixidos, senón para que abran pechaduras que posibiliten que as portas que
estean pechadas se abran dunha vez e para sempre. Son estas as portas que fan
da Igrexa non unha institución poderosa, manipuladora, aliada co poder e cos
que mandan, unha Igrexa de cartos e nada transparente, que manipula conciencias
e impide que as persoas crezan e se desenvolvan como seres libres, creados e
queridos por Deus. Deus creounos libres e con autonomía, con capacidade de
tomar decisións; mesmo equivocándonos!. En Pedro estamos todos nós. Non so os
que mandan ou toman decisións namentres os demais calamos e obedecemos. Non. O
que quere Xesús con este xesto é dicirnos que somos comunidade que vai
camiñando e abrindo pechaduras que nos permiten achegarnos e invitar aos que xa
están ou aínda non chegaron, non para berrarlles ou condenalos, senón para
ofrecerlles a alegría do Evanxeo. Unha alegría que supón acoller, escoitar e
poñer en practica a misericordia. E iso temos que facelo todos e todas; papa,
bispos, curas, segrares… e as veces que faga falta. Porque esas son as chaves
que en Pedro nos entregou Xesús a todos nós, á Igrexa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario