O medo a quedarnos fóra desta nosa sociedade
post-materialista e de usar e tirar, fainos moitas veces renunciar a
conviccións que teñen dado sentido e horizonte á nosa vida. A pretensión de
aparentar diante dos demais para non pasar pola situación de dar razón do que é
importante para nós, lévanos moitas veces a aceptar e permitir que entren na
nosa vida xustificacións de comportamentos que sabemos claramente que son unha
aberración, un abuso ou un verdadeiro atentado contra a dignidade das persoas.
Os silencios cómplices, as xustificacións nerviosas, as miradas desconfiadas...
non son máis que mostras de canto estamos a dicir. Elías, no texto que lemos
como primeira lectura, afánase por atopar a Deus onde non está. É o que nos
ocorre a nós moitas veces ao renunciar a ter a Deus como sentido e referente da
vida: unha vez afastados del, coidamos que podemos crear os nosos propios deuses
ao noso xeito, para deste modo manipulalos segundo o noso propio interese.
Cremos así que El pode estar no balbordo dunha vida sen límites, no renunciar a
tomar decisións en conciencia, no poñer en practica a lei do funil –o ancho
para min e o estreito para os demais– e noutros moitos xeitos de actuar e
xustificar esa actuación. Porén, Deus non está aí, polo que acaba producindo en
nós baleiro, angustia e desesperanza. E Deus non está aí porque a El só o
poderemos atopar no “murmurio da airexiña”; é dicir, en todo e canto faga que a
persoa sexa sempre fin e non medio para ser utilizado como unha cousa. A
“airexiña” de Deus é o actuar buscando o ben común, o colaborar uníndose na
participación en proxectos para todos, a busca do que une e non do que separa e
enfronta, no saberse aceptar a un mesmo coas súas limitación, pero tamén coas
súas calidades. Si, nesta airexiña é onde podemos atopar a Deus. Por iso no
canto de estar laiándonos constantemente... por que non facemos un esforzo por
deixar que a vida pare de xirar ao noso redor e comece a xirar tamén desde a
relación sa e sandadora cos demais?.É verdade que non é tarefa doada; pero se
non o intentamos, nunca saberemos se o poderemos conseguir e nunca seremos
tampouco capaces de romper o círculo vicioso no que nos movemos.
Paulo tiña
isto claro, por iso apela á súa conciencia -ámbito de decisión e
responsabilidade desde onde as persoas non nos deixamos levar das presións, as
modas ou as comenencias- para non degradar nin rexeitar a aqueles cos que ata
facía ben pouco compartira raíces e credo. Non os rexeita porque sabe que
proveñen da mesma raíz; aínda que se estanquen por non ser capaces de superar
os muros que os separan para poder así comezar a construír pontes de diálogo e
unión con aqueles primeiros cristiáns. Tamén a nós nos pasa que a dogmatización
das ideas e o inmobilismo conservador no que adoitamos movernos –por medo a
perder seguridade, non por convencemento– impídennos moitas veces deixar de
mirar atrás para comezar a abrir camiños de futuro, camiños de renovación e
diálogo con aqueles que, coma nós, posúen tamén a mesma dignidade. Gústanos
facer muros, cústanos derrubalos e tender pontes. Pero xa é hora de cambiar. Se
queremos ser fieis ao evanxeo; se queremos volver a el, non nos queda outra que
mudar o noso xeito de facer e percibir as cousas. Xesús non ten medo, mira cara
adiante, non se atrincheira no pasado. Porén, nós somos duros de oído para
escoitar a voz de Deus na airexiña do mundo do que formamos parte.
Xesús, que disto
sabía moito, non se deixa levar só polas primeiras impresións, senón que busca
asentar as súas propostas e os seus feitos na conversa tranquila e sinxela en
que converte a súa relación con Deus Pai. Non actúa ás carreiras, senón que
pensa e reza. É dicir, pon no seu diálogo con Deus as súas decisións. Busca
momentos onde, sen présa, reflexiona as cousas, analiza as situacións e toma
decisións, non movido polo medo ou o que dirán, senón polo convencemento de que
iso é o que Deus Pai lle está a pedir. Os seus momentos de oración e diálogo
fraterno e sinxelo con Deus vanlle axudando a clarificar pensamentos e a actuar
co convencemento de que o seu comportamento non é froito dun “arrouto” senón da
reflexión. E ben o vemos no texto do evanxeo. A contraposición atopámola en
Pedro, home bo pero arroutado que, sendo todo corazón, non pensa nin os pasos
que dá nin as consecuencias que supoñen. Fáltalle fe. E nós, con quen nos
identificamos, con Pedro ou con Xesús?. Pensémolo con tranquilidade e busquemos
dar respostas, porque, ao mellor, a pesar de levar moitos anos con misas,
funerais, novenas, promesas... somos arroutados coma Pedro. E o arrouto non nos
dá seguridade, senón que nos afunde.
No hay comentarios:
Publicar un comentario