O Deus cristián non é un Deus excluínte. El non crea guetos
sectarios nos que só poden entrar uns poucos elixidos. Non. Como acabamos de
escoitar no texto de Isaías, o Deus que acompañou e termou de Israel deixounos
unha mensaxe de universalidade, de non rexeitamento, de non deixar a ninguén
nas beiras. As portas da súa mensaxe están sempre abertas para todos. El é
claro no seu legado, pero, témolo nós, que nos chamamos seguidores seus, o
mesmo de claro?. Polos nosos comentarios, polas nosas indiferenzas, polos
silencios diante de situacións inxustas... moitas veces parece que teñamos
perdido esa claridade. E se fose así, deberiamos preguntarnos en que cremos, ou
que sentido e importancia ten a nosa fe. Porque a fe, sendo unha mensaxe de
salvación desde a que ir orientando e desenvolvendo a nosa vida cara un futuro
en esperanza –resucitar e entrar a formar parte da compaña de Deus, logo de ter
chegado ao final do noso camiño persoal- non é algo abstracto e cheo de
neboeiras, senón que se vai clarificando e adquirindo contornas de comprensión
no vivir e actuar segundo os grandes eixes: valores e actitudes, que
continuamente imos descubrindo nos textos da palabra de Deus. E non nos vale
dicir que iso é imposible,de que é algo utópico –entendido este como irrealizable,
e non como motivador de esforzo continuo polo aínda non acadado- e, como tal,
irreal. Vivir a fe para un cristián ten que ser unha tarefa continua de ir
convertendo esa oferta de salvación en xestos, comportamentos e maneiras de
vivir que vaian mostrando, na nosa relación con nós, co mundo e cos demais, que
tomamos a Deus en serio. Que El non é unha distracción nin tampouco un
“tapaburatos” das nosas limitacións e incapacidades. A universalidade de fe da
que tantas veces temos escoitado falar, ou nos mesmos temos falado, ten que
irse despregando a través do noso comportamento concreto e real –nunca
abstracto nin xenérico– alí onde esteamos. Desde ela, e vivida deste xeito,
poderemos entender a razón que nos leva a chamarnos irmáns uns aos outros, rompendo
co reducionismo da irmandade adscrito unicamente aos lazos do sangue. A
irmandade de quen ten ao Deus cristián como sentido e referente da súa vida
–nós– vennos dada porque compartimos non só a intelixencia e a liberdade cos
demais, senón por ter sido creados, modulados á súa imaxe e semellanza, o que
nos fai dignos de respecto e iguais. Entrando así no sagrado que o mesmo Deus
nos merece, recoñecémolo naqueles aos que chamamos irmáns –“nada hai
verdadeiramente humano, que non atope eco no corazón dun cristián” G.S 1- e
comparten con nós a súa andaina no mundo. Non é o sectarismo pechado do gueto,
senón a apertura gozosa aos demais, como entendemos e podemos vivir o ser homes
e mulleres de fe. E como nos di o Salmo
116, a nosa tarefa é ir polo mundo e anuncialo coa coherencia da nosa vida.
O Señor dinos: arredade de min os que non practicades a
xustiza. Pero claro, para algunhas persoas iso é menos importante. A xustiza, a
austeridade, o ben común, a participación... son pecata minuta, miudezas,
cousas sen importancia. Porque claro, a verdade é que ás veces dentro da nosa
Igrexa temos comportamentos que son ou para botar a correr e non parar ou para
botar a chorar e non parar. Así, rapidamente se pon o grito no ceo por unha
xenuflexión mal feita, por non axeonllarse na consagración, por comulgar na
man, por asistir a unha celebración da palabra...; rapidamente facemos
sinónimos pecado e sexo, pecado e muller; rapidamente se nos di que debemos ser
persoas frías e calculadoras, que a sexualidade é mala e hai que reprimila, que
..... pero nunca se nos fala de que os inxustos non teñen cabida no Reino de
Deus. E así seguimos: facendo da relixión un negocio rendible, vagueando e
reducindo o noso traballo e a nosa entrega, desbaldindo, explotando, facendo
distincións entre a xente segundo teña máis ou menos cartos, máis ou menos
estudos ou segundo o posto laboral que ocupe e que nos permita utilizala de
cando en vez, querendo sempre saír na foto... porque iso,.... iso non ten que
ver coa fe, verdade?. Pois mire, non, vostede está entrando pola porta ancha,
pola porta fácil, pola porta da fe desencarnada. Esa non conduce á salvación,
vai errado no camiño. Porque é verdade que a salvación esixe esforzo, renuncia,
sacrificio, valentía, coherencia.... pois pasa polo camiño da xustiza e da
fraternidade. Por iso a súa porta é estreita, porque esixe de nós unha fe
comprometida coa xente, coa sociedade, co mundo, e non co noso grupo burbulla.
Por iso para salvarnos, grazas a Deus, non fai falla presentar un currículum con
haber-debe, coma unha libreta do banco, senón que cómpre practicar a xustiza e
o amor. Por iso é complicado, porque o noso egoísmo e a nosa soberbia son tan
grandes, que non caben por esa porta. Por iso, hoxe máis ca nunca, podemos
dicir, sen medo a equivocarnos: non son todos/as os que están nin están
todos/as os que son. Non podía ser de outro xeito: un Deus universal, ofrece
unha salvación universal que se desenvolve no día a día do achegamento de uns
aos outros.
No hay comentarios:
Publicar un comentario