O MISTERIO DA TRINDADE
No evanxeo Xesús revélanos o misterio máis grande que
existe, é un dogma de fe, é dicir, unha verdade que debemos crer, se nos
chamamos cristiáns. Cada vez que rezamos o Credo, dicimos crer nun só e único
Deus, que é Pai Creador, que é Fillo Redentor e que é Espírito Santo, Señor e
Dador de Vida e Santificador.O misterio da Santa Trindade, é un dos "misterios escondidos
en Deus, -que como di o Concilio Vaticano II-, se non son revelados, poden ser
coñecidos" E, aínda despois da Revelación, é o misterio máis profundo da
fe, que o entendemento por si só non pode comprender nin penetrar.En cambio, o mesmo entendemento, iluminado pola fe, pode en
certo modo, aferrar e explicar o significado do dogma, para achegar o home ao
misterio da vida íntima do Deus Un e Trino.Toda a Sagrada Escritura revela esta verdade: "Deus é
Amor na vida interior dunha única Divindade, como unha inefable comuñón de
persoas,". Son Tres Persoas distintas nun só Deus, como aprendemos no
catecismo.O misterio da Santa Trindade é a revelación máis grande
feita por Xesucristo. Os xudeus adoran a unicidade de Deus e descoñecen a
pluralidade de persoas na unicidade da substancia. Os demais pobos adoran a
multiplicidade dos deuses. O cristianismo é a única relixión que descubriu, na
revelación de Xesús, que Deus é un en tres persoas. Ante esta revelación divina
da súa íntima esencia, non nos queda outra cousa que agradecerlle esta
confianza e adorar as Tres Persoas Divinas.
En que consiste o Misterio?
Sabemos que hai UN SÓ DEUS, en tres persoas distintas entre
si, non pola súa natureza -que é a divindade mesma- si polo seu obrar na
historia da salvación. Así dicimos que:
- DEUS PAI, é o " Principio-sen principio"; non foi
creado nin xerado; é por si só o Principio de Vida; é a vida mesma, que posúe
en absoluta comuñón co Fillo e co Espírito Santo.
- DEUS FILLO, é xerado -non creado- polo Pai; Xesús é Fillo eterno
e consubstancial (da mesma natureza ou substancia); Deus é ao mesmo tempo Pai,
como o que xera, e Fillo como o que é xerado.
- DEUS ESPÍRITO SANTO, procede do Pai e do Fillo; é como unha
"expiración", sopro do Amor consubstancial entre o Pai e o Fillo;
pódese dicir que Deus na súa vida íntima é amor, que se personaliza no Espírito
Santo. .
Diferentes "misións"
Se quixésemos identificar a Santa Trindade polas súas
"misións" no tempo, ou atribucións, diriamos que:
- O PAI é o Principio de Vida, de quen todo procede.
Atribúeselle a Creación.
- O FILLO procede eternamente do Pai, como xerado por Él, e
asumiu no tempo unha natureza humana pola nosa salvación. Atribúeselle a
Redención.
- O ESPÍRITO SANTO é enviado polo Pai e o Fillo, como tamén
procede deles, por vía de vontade, a xeito de amor; manifestouse primeiro no
Bautismo e na Transfiguración de Xesús e logo o día de Pentecoste sobre os
discípulos; habita nos corazóns dos fieis co don da caridade (Cf. Ef 4,30).
Atribúeselle a Santificación.
Porque o entendemento humano non é capaz de comprender a
esencia divina, pode penetrar no misterio da vida íntima de Deus, só pode
coñecer o que Deus revela e asumilo coa fe; pódese aplicar aquí a frase de San
Agustín: "Se o comprendes, non é Deus". ."Que todos sexan un... ""Preguntaraste: se non o podemos comprender, para que
entón quixo Deus revelarnos o gran misterio da Santa Trindade?No evanxeo de San Xoán, Xesús prega ao Pai polo que é o seu
gran desexo:"Que todos sexan un como Ti, Pai, estás en Min e Eu en
Ti. Sexan tamén un en nós: así o mundo crerá que ti me enviaches". (Xn 17,
21)Cando revela o misterio da Santa Trindade, deixa ver tamén
as relacións que hai entre as tres Divinas Persoas; aínda que esas relacións
son distintas, tampouco dividen a mesma e única esencia de Deus.
- O Pai é pura Paternidade.
- O Fillo é pura Filiación.
- O Espírito Santo é puro Nexo de Amor.
Son relacións "subsistentes", que en virtude do
seu impulso vital saen ao encontro unha da outra nunha comuñón, na cal a
totalidade da Persoa é apertura á outra.É isto, o paradigma supremo da sinceridade e liberdade
espiritual á que deben tender as relacións interpersoais humanas, sempre tan
afastadas a este modelo transcendente."O Señor Xesús, cando prega ao Pai que 'todos sexan un,
como nós tamén somos un' abrindo perspectivas pechadas á razón humana, suxire
certa semellanza entre a unión das persoas divinas e a unión dos fillos de Deus
na verdade e na caridade. Esta semellanza demostra que o home, única criatura
terrestre á que Deus amou por si mesma, non pode encontrar a súa propia
plenitude se non é na entrega sincera de si mesmo aos demais"(Concilio Vaticano II, Gaudium et spes, 24).
Compromiso cristián
"Coñecer o misterio da Santa Trindade, involúcranos e
compromete para adquirir certas actitudes nas relacións humanas:"a perfecta unidade das tres Persoas divinas, é o
vértice transcendente que ilumina toda forma de auténtica relación e comuñón
entre nós, seres humanos,"(Xoán Paulo II, "Creo en Deus Pai", p.170)Non se trata de que queiramos entender o Misterio da Santa
Trindade, isto é imposible. Xesús revelounos ese Misterio para mostrarnos o
modelo do que deben ser as relacións humanas dos cristiáns.A Igrexa universal invítanos a "glorificar a Santa
Trindade", como manifestación da celebración de sabermos fillos de Deus. Non hai mellor
forma de facelo que revisando as relacións cos nosos irmáns, para melloralas e
así vivir a unidade querida por Xesús "que todos sexan un".
No hay comentarios:
Publicar un comentario