Comentario
- Escribe Paulo
na carta aos tesalonicenses que necesitamos sentir a fortaleza do Señor no
interior de cada un de nós. Unha fortaleza que reforce o noso querer ser
testemuñas dunha mensaxe liberadora no medio dun mundo cheo de escravitude,
ansia de poder e de dominio dos demais, especialmente dos máis pequenos e
necesitados. Paulo faille estas reflexións a aqueles cristiáns da primeira hora
para que a súa vida estivera asentada non sobre comportamentos externos, senón
sobre o fundamento, a raíz, o cimento da fe: Xesucristo. Con, por El e nel,
como dicimos ao remate da pregaria eucarística, nós imos facendo da nosa vida
compromiso e ofrenda de fidelidade á súa persoa e á súa mensaxe; un compromiso
que debe ser experiencia de crecemento interior que nos leve a sentírmonos non
coma illas abandonadas no medio dun océano, senón como grans de area que coa
aportación de todos conseguen ir facendo verdadeiras montañas asentadas na
solidariedade, na alegría compartida e na esperanza vivida e ofrecida aos
demais.
- Esa mesma fortaleza á que se refería Paulo,
pasados moitos anos, foi tamén a que nos invitaba a construír o Concilio
Vaticano II hai cincuenta anos, poñendo ao noso dispor o documento que nos fala
de que todos, non só o Papa, os bispos, os curas ou as monxas e os frades,
somos e formamos a Igrexa. E que esta non podería ser verdadeiro testemuño de
Xesús e da súa mensaxe no medio do mundo se non se considerase pobo. Pero non
un pobo calquera, senón un pobo en camiño, no que vai atopando a outras persoas
polas que se preocupa, ás que atende e alenta, e tamén das que aprende e coas
que vai colaborando en facer do mundo a casa de todos. E para poñernos nesta xeira,
o Concilio aprobou un documento que se chama “Luz das xentes” – Lumen gentium
-, querendo referirse con esta expresión á tarefa que nos incumbe a cantos nos
chamamos e sentimos cristiáns hoxe en día. A Igrexa, se quere ser fiel a Xesús,
non pode enredarse en ritos ou dogmas que ninguén entende e que están moi lonxe
do que son as verdadeiras preocupacións das persoas no momento actual. Por iso
fai un chamado invitando a todos a ser luz para as xentes; luz alí onde nos
atopemos; luz cando traballamos, luz cando imos creando familias, luz cando
queremos dedicar parte do noso tempo libre a unha causa solidaria, luz coas
nosas actitudes e formas de actuar. Só se somos luz, dísenos, como Paulo tamén
lle dicía a os membros das primeiras comunidades, estaremos respondendo ao
envío que nos apóstolos nos fai Xesús tamén a nós: ide e anunciade. E este
anuncio temos que facelo cada un desde a tarefa que desenvolvamos na sociedade,
sen que ninguén se crea nin se pense ou sinta máis importante ou superior aos
demais. De aí que a L.G. insiste en que ao ser Pobo de Deus, a conciencia de
ser Igrexa e de participar nela correspóndenos a todos; cadaquén desde a súa
responsabilidade: o papa como papa, os bispos como bispos, os curas como curas,
as relixiosas/os como relixiosas/os e os segrares como segrares. E todos no
medio do mundo, entre e cos demais, sen que ninguén se considere ou se crea nin
máis importante nin mellor. E isto, que parece estar claro nos papeis, moitas
veces non ten sido así, polo que é moi importante volver a ler a L.G. e
recordarnos a todos cal é o noso traballo coma Igrexa, un traballo que non
exclúe, senón que, aceptando a pluralidade duns e doutros, busca o mesmo
camiño: facer da Igrexa sacramento -presenza viva de encontro con
Xesús-universal de salvación. Xesús, que vén e que o tempo de Advento nos axuda
a prepararnos para recibilo, El mesmo, estanos chamando a participar nesta
Igrexa pobo de Deus.
- O Evanxeo que acabamos de escoitar quere ser
a chamada que nos corresponde a cantos formamos parte da Igrexa a non deixarnos
levar pola rutina, o sometemento ou a minoría de idade eclesial, senón que nos
urxe a vivir a nosa pertenza á Igrexa de xeito liberador e gozoso; non deixando
que o medo e a intolerancia aniñen nela. Deste xeito entenderemos cando Lucas
di que está a chegar, que xa está a nosa porta a verdadeira liberación: Xesús
de Nazaret. Nel, como nos di tamén o concilio está o gran misterio de amor que
somos invitados a construír desde o noso ser Igrexa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario